Friday, June 10, 2011

Tutorial Letak Icon Comel Kat Shoutbox

salam olss.. ade blogger tnya gua mcm mne nak letak icon comel kat shoutbox.. sebenarnya tutorial neh gua dah post kot.. tpi xberapa detail.. so hari nie gua nak ajar korang secara detailnya cara nak letak icon comel kat shoutbox.. :)


1. login shoutmix korang.. kalo guna cbox pon same gak step dye..


2.nmpak tak p'kataan smileys tue?? tekan situ.. then tengok kat bwh nie.. klik tuk tumbesaran..




gua nak terangkan skit perihal code.. contoh gua tulis "TERJAH" kat code tue.. apabila org laen tulis perkataan "TERJAH" kat shoutmix.. secara automotik perkataan tue akan bertukar kpd icon comel yg korang letak.. cara nak ambil url blh rujuk kat SINI..

3. tekan save settings kat bwh.


4. then.. dia akan kluar camnie..



5. korang tekan kat 'back to settings'
6. nmpak tak customize size?? kat situ korang boleh adjust size shout box korang.. kalo xnak pon xpe.. korang boleh amek code terus.. then trus paste kat gadget HTML/JAVASCRIPT.. pastu save.. siap.. :)




keliru?? nak tanya?? boleh tanya kat page Tutorial. jangan malu2.. kalo gua tahu gua akan tolong.. sharing is caring :)))


2 comments:

KAMIHIDUP said...

ingat nak jadi silent reader, tapi terkomen pulak, heee. :)

ayanuts said...

wwoooowww ada tutorial...lps ni blh laa try

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...